2018. január 31., szerda

Az útról röviden, hivatalosan



Travelling to India, Delhi.MIexpert Skype Master Teachers' Meeting

IskolaShaheed Rajpal D.A.V Public School

TanárokNeeru Mittal: IndiaVineeta Grag: IndiaAnna  Zubkovskaya RussiaRaihana Haque BangladeshTahmina Shilpi. Bangladesh
Dondi Gyöngyi Tóthné Bán Hungary

Videókat is felrakom idővel. Van, sok, és érdemes lesz megnézni:-)))
Fotók: https://photos.app.goo.gl/82Pz2YAea46r12Nh1
2018.01.22.
https://photos.app.goo.gl/0uGXFsGwEzlxUoLh2
2018.01.23.
https://photos.app.goo.gl/a3xVb5MEw0yzsnJM2
2018.01.24.
https://photos.app.goo.gl/4nWqaXExW6W9pZtn2
2018.01.25
https://photos.app.goo.gl/mH8kqt8XyVLrOIjS2
2018.01.26.
https://photos.app.goo.gl/msrSqgr0Vbq5VeRF2
2018.01.27.
https://photos.app.goo.gl/85ONgmgbxXQn8mPw1
Témák szerint
Napok
2018.01.21.
Budapest-Helsinki-DelhiHotel
AppleWoodHotel
Iskon Temple, tánc, vacsora
Neeru Mittal vacsora, családlátogatás
https://photos.app.goo.gl/82Pz2YAea46r12Nh1
2018.01.22.
Shaheed Rajpac DAV Public School
Általános Iskolai szint : angol óra, (prepozíciók) , közlekedés óra, víztísztásról könyezet óra, gyerekek beszámolója angolul,
Tanári találkozó, értékelések, ötletek, tanár és diák szerepének összehasonlítása,
Tavasz első napja. ünneplés, Táncok,
Sárga szín
Afternoon: Gukudwara Bangla Sahib Templom, kert
Agrakan KiBaoli víztartály
képek 
https://photos.app.goo.gl/0uGXFsGwEzlxUoLh2
2018.01.23.
Reggeli gyülekező
Meditálás
Óvódai szint: táncok a színpadon
Óralátogatás : gyerekek padokban: matematika:lufik-szomszádos kétjegyű számok  ( 4-5 évesek)
Delhi Hatt :Folk Art Market: népi mesterségek kiállítása, piaca, tevebőr táska
https://photos.app.goo.gl/a3xVb5MEw0yzsnJM2
2018.01.24.
Informatika óra, robotok, 3D nyomtató,
Tanár találkozó
Főzés: négy nemzet ételei egy asztalon
Tanítás: 9 éveseknek tartok órát, tanulunk egymástól,
Nagyoknál hospitálunk: téma. Reported Speech, szabálydiktálás
Rajzterem, zeneterem, kotta, négy nemzet dalai, éneklés
AkshadhamTemple: még annál is gyönyörűbb
water show
vacsora
https://photos.app.goo.gl/4nWqaXExW6W9pZtn2
2018.01.25
Republic  Day Celebraion : nagy és gyönyörű ünnepség
Táncosok, Igazgató és a vendégek beszéde
Mehdi kézfestés
Virágmag ültetés: barátság a nemzetek között magocskái ( én vittem)
Könyvtár: tanár-diák találkozó: beszélgetés az ifjúsággal
Köszöntés, búcsú az iskolától
Kutab Minar
LotusTemple ( closed)
Vacsora a piacon
https://photos.app.goo.gl/mH8kqt8XyVLrOIjS2
2018.01.26.
Republic Day
Tanárnőnél vagyok,
TV ünnepséget nézzük , tetőn a légibemutatót,
főzünk, beszélgetünk.
Megtanít meditálni
Délután metrózás, Tuk-Tuk,
Templomlátogatás
https://photos.app.goo.gl/msrSqgr0Vbq5VeRF2
2018.01.27.
Hazarepülés
Delhi-Helsinki-Budapest
https://photos.app.goo.gl/85ONgmgbxXQn8mPw1


Indiában jártam, iskolát láttam…és még sok mindent
2018 január 21 és 25 között az indiai Shaheed Rajpal D.A.V Public School New Delhi iskola meghívott, hogy ismerkedjünk meg az ő oktatási rendszerükkel, és mi is osszuk meg velük a mi iskolai oktatásunk értékeit.
Négy ország tanárai vettek részt a konferencián. Ketten Bangladesből, ketten az indiai iskolából, az orosz tanárnő és én Magyarországról.
A program fő része iskolalátogatásból állt.
Legfeltűnőbb különbség rögtön az volt, hogy a tantermekben 45-47 diák ül a padokban. Fegyelmezetten, nagyon keményen dolgoztak. Betekintést nyerhettem a nyelvtanításukba, ami óvódában kezdődik, és az alsó tagozatos gyerekek az anyanyelvükön kívül angolul is írnak, olvasnak és beszélnek. Láthattunk matematika órát, környezet órát víztisztítás témában, közlekedési órát gyakorlati játékos bemutatóval. Óvódai látogatásunk során gyönyörű, színes táncos bemutatókat láttunk, majd szintén a  foglalkozásokat látogattuk meg. Láthattunk játékos matematika foglalkozást, nyelvórát többes szám témában és ének órát. Bekapcsolódhattunk a reggeli meditációba és az iskolai reggeli mozgásos gyülekezőbe.
Gyönyörű iskolai táncos ünnepséget láttunk a nagyoktól is a tavasz első napját ünnepelve. Festettünk mi is, zenéltünk, énekeltünk.
Mi is tartottunk órát az osztályoknak, ilyenkor érezhettük igazán a kulturális és oktatásban rejlő különbségeket.
Minden hospitálást megbeszélés követett. Érdekes volt átélni az indiai, az orosz és  a magyar angol nyelvi kavalkádot, látni a más írásmóddal készült jegyzeteket. Elmondtuk, hogy országainkban mi mit és hogyan tanítunk, milyen a gyerekek helyzete, óraszáma, értékelése, tantárgyai, követelményei, milyen a pedagógusoké, milyen rendszerben oktatunk az iskolában.
Délutánonként kulturális programok keretébe meglátogattuk Delhi gyönyörű nevezetességeit, templomait.
Elhelyezésünk az ottani pedagógusoknál volt, így a személyes beszélgetések során kiegészíthettük tapasztalatainkat, másrészt megismerkedhettünk az indiai családmodellel, a családok életstílusával.
Örömmel várom, hogy a kollégák országunkba látogatva megismerhetik majd a mi oktatásunkat is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése